Het Amerikaanse leventje - Reisverslag uit Norcross, Verenigde Staten van Roel Luttikhold - WaarBenJij.nu Het Amerikaanse leventje - Reisverslag uit Norcross, Verenigde Staten van Roel Luttikhold - WaarBenJij.nu

Het Amerikaanse leventje

Blijf op de hoogte en volg Roel

28 Januari 2017 | Verenigde Staten, Norcross

Goedemorgen Nederlanders,

Het is inmiddels alweer maanden geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geplaatst dus het wordt weer eens tijd voor een verhaaltje. Waar te beginnen??

Mijn zusje is in oktober overgevlogen naar Amerika om me te bezoeken wat enorm leuk was. We zouden in New York meeten om daar de eerste 5 dagen te verblijven. Ik moest helaas lang wachten omdat Anke werd opgehouden door Security in verband met haar ESTA. Toen ze eenmaal door de deuren kwam lopen was dat natuurlijk een enorme opluchting. We pakten al snel genoeg een Uber naar North Manhattan/Harlem waar we een appartement hadden geboekt wat maar 10 min lopen was van Central Park. Het appartment was top, kleine keuken met woonkamertje en grote slaapkamer maar heel verzorgd en modern. We zijn eerst even op de bank neergeploft en even bijkletsen natuurlijk. Vervolgens hebben we de koffer uitgepakt en zijn we daarna naar Central Park gelopen en daar een beetje rondgedwaald. We zijn daarna terug gelopen en bij een Mexicaans restaurantje gestopt om een hapje te eten waar Happy Hour was begonnen en om die reden ook enorm druk was. Na het eten zijn we gestopt bij een klein supermarktje waar we ontbijt en biertjes hebben gehaald voor de volgende dag. De dag daarna zijn we begonnen met wandelen naar Lower Manhattan en ik durf te wedden dat ik nog nooit zoveel heb gelopen. Mijn Iphone gaf 70 km aan aan het einde van de dag. We hebben de tweede dag enorm veel gedaan. We zijn naar Times Square, Central Park geweest en een bustour gedaan. Aan het einde van die avond waren we gesloopt en zijn we op de bank gaan liggen met een biertje en na een half uur ook een slapende Anke die nog een beetje last had van de jetlag. We hadden een New York Pass waardoor je bij veel bezienswaardigheden niet in de rij hoefde te staan en voorrang kreeg. We moesten alleen de kaart swipen en we konden doorlopen wat ideaal was. We hebben alle toeristische dingen gedaan in New York maar mijn hoogtepunten waren Top of the Rock, 9/11 Museum, Fietsen over Brooklyn Bridge en zichtbaar zijn op internationale tv op Times Square. Voor mijn verjaardag had ik ticket gekregen voor New York Islanders Ice Hockey game. We zijn elke avond ergens gaan eten en hebben op de derde dag een enorm leuk ontbijttentje gevonden vlakbij Union Square. Toen was het helaas tijd om The Big Apple te verlaten en door te reizen naar Atlanta. Helaas moest ik wel ochtenddiensten draaien toen Anke in Atlanta was. We hebben onze tijd zo goed mogelijk benut en zijn naar Atlanta Aqarium geweest waar ons Luuk natuurlijk jaloers op was. We zijn natuurlijk ook naar de vuurwerkshow geweest in Stone Mountain en hebben die ook beklommen wat nu inmidels de vijfde keer is. Verder hebben we volgens mij een keer samen gekookt in mijn appartmentje. We hebben tot nu toe 6x zelf gekookt wat echt een grote schande is! Maar aangezien 2017 is begonnen zijn natuurlijk de goede voornemens ook begonnen!! Daarna zijn we naar Miami gevlogen om daar nog even lekker decadent heen gegaan voor de zon. Helaas was er alleen zon de eerste ochtend en voor de rest buien, wolken of hagel. Maar dat maakte Miami niet minder leuk. We zaten in een super modern hotel van Park Hyatt op North Beach. We zijn naar Wynwood gegaan wat op mijn lijstje stond wat ik graag wilde doen. Dit is een wijk in Miami waar elke muur beschilderd is. Daarna was het helaas afscheid nemen van mijn kleine zusje.

Onze oudjaarsavond
Het oorspronkelijke plan was om eerst lekker bij ons thuis te eten en ik zou koken en vervolgens naar de Peachdrop gaan in downtown Atlanta. Er waren maar 5 vijf interns vrij helaas dus het was niet heel druk maar wel gezellig. Ik ben begonnen met koken maar het begon enorm hard te regenen dus we besloten om binnen te blijven en veel drankspelletjes te doen wat resulteerde in een nogal beschonken avondje.

Washington
Ik ben van 11 t/m 14 naar Washington DC gegaan met Julian (een maat vanuit Nederland die op fieldtrip ging met zijn vader. We konden door de werknemerskorting van Marriott in het Renaissance DC downtown slapen voor $29 slapen per nacht. Ik kwam pas laat in de avond aan omdat ik alleen een slechte vlucht kon boeken als ik onder een prijs wilde bliijven. We hebben in de avond in het hotel gegeten en zijn daarna in de bar gaan zitten om gezellig alle verhalen door te nemen. We hebben een rondleiding gehad in The Capitol wat enorm interessant was en daarna hebben we een klein tapas zaakje gegeten. We zijn de volgende dag naar het museum of African History en The White House gegaan. De laatste dag zijn we naar het Museum of American History geweest. Ik kon helaas geen rondleiding regelen in het Witte Huis vanwege the Inauguration van de Amerikaanse cliniclown Mr. Trump!

Er is een nieuwe Front Office manager begonnen bij ons Marriott en hij gaat me nu trainen voor Front Office Supervisor zodat ik alle taken kan uitvoeren. Het wordt nu enorm druk na een rustige maand december.

Verder staat er momenteel Miami Ultra Music Festival op de planning in maart in Miami. Dat wordt vast een leuk feestje en mijn ouders en broer komen langs in april.

Groetjes aan de Nederlanders !!!

Roel or how the Americans say it ;' RULE ' !

• 29 Januari 2017 - 03:13

Luuk:

Mooi verhaal bruurke, we zien elkaar in April. Zin in!! Geniet ervan!

• 29 Januari 2017 - 10:45

Rianne:

Hello Rule, grinnik grinnik,eindelijk weer een update..... leuk verslag, je hebt een toptijd daar dat lees ik overal in terug en je geniet er volop van. Een meer dan geweldige ervaring en ik spreek je dan ook graag eens uitgebreid als je weer in Nederland bent. Het leven als werkende in de States .....hoe bevalt dat, is de behandeling goed naar jou als werkende stagiair want dat ben je.
    Ik heb begrepen dat je heel veel geleerd hebt van de systemen in het boekingssysteem bij frontoffice en dat is wel heel waardevol.
    Als je alle onderdelen kent ben je een onmisbare schakel, boeiend.
    Hier loopt alles lekker en we verlangen naar de lentezon die gisteren al even te voelen was maar je weet het, het duurt nog even.
    Een warme groet van ons en je vooruitzichten zien er goed uit, just enjoy it xxx Rianne & family

• 29 Januari 2017 - 13:40

Els:

Hallo Roel ja idd mooi verhaal.... was ook wel heel erg lang geleden hè. Echt fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt. En ook heel mooi dat je ook nog af en toe de toerist mag uithangen.

• 30 Januari 2017 - 11:11

Tante Lydia:

Hi Roel,

Wat een leuk verslag, je bent een kei in het verzamelen van mooie herinneringen en ervaringen.
    Geniet er maar van. Nog veel succes met je studie en werk. Voor straks , fijne dagen samen met pap, mam en Luuk.
    Groetjes Lydia

• 10 Februari 2017 - 18:52

Tiny En Frans:

Hey Roel je kan wel een boek schrijven over jezelf het word een bestseller ik vind het ontzettend fijn voor je dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je met iedereen het goed kan vinden dat zit in je genen ik wens je nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne tijd en geniet er maar met volle teugen van .